

Gün geçmiyor ki, özel işletmeler, bazı iş yerleri, hatta TÜVTÜRK gibi şirketler ve Posta ve Telgraf A.Ş., tüketicilerimiz kredi kartı ile ödeme yapmak istediklerinde “Bankalar bizden komisyon kesiyor.” diyerek ya hizmet bedeli adı altında ya da komisyon adı altında usulsüz ücretler kesmektedir.
Bugün bu olayla ilgili bir tüketicimizin Tüketici İl Hakem Heyeti’ne yapmış olduğu müracaata istinaden, tüketicimiz lehine karar çıkmıştır. Ancak bu kararı kabullenemeyen Posta ve Telgraf A.Ş., olayı Tüketici Mahkemesi’ne taşımakta kararlı davranmıştır. Fakat süreç, hiç de umdukları gibi gerçekleşmemiştir.
Şimdi, olaya daha yakından bakalım:
Bir tüketicimiz, e-Devlet üzerinden yapmış olduğu 1500 TL’lik HGS kartı yüklemesi sırasında, Posta ve Telgraf A.Ş. tarafından 20 TL komisyon kesilmiştir. Bunun üzerine, hakkını aramak isteyen tüketicimiz Tüketici İl Hakem Heyeti’ne başvurmuştur.
Tüketici İl Hakem Heyeti’nin tüketici lehine verdiği kararı kabul etmeyen Posta ve Telgraf A.Ş., sonuca itiraz ederek olayı Rize 4. Asliye Hukuk Mahkemesi’ne taşımıştır. Ancak, 4. Asliye Hukuk Mahkemesi de tüketicimizi haklı bulmuştur.
Mahkeme, tüketici lehine verdiği kararda, 5464 sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu’nun 17. maddesine atıfta bulunarak, kart hamillerinden herhangi bir komisyon alınamayacağına hükmetmiştir. Mahkemenin gerekçeli kararında, “Alınan hizmet bedelinin hukuka aykırı olduğu” belirtilmiştir.
Hakkını arayan bu bilinçli tüketicimizi ve haksızlıklar karşısında tüm haklarını arayan tüketicilerimizi tebrik ediyoruz.
Hakkınızı arayın ki bu tür olaylarla haksız kazanç elde etmek isteyen çıkarcılara fırsat vermeyin.
Tüketici Etik Değerler Federasyonu Genel Başkanı
Ali İhsan Nazlı
DÜNYA
7 saat önceBİLİM & TEKNOLOJİ
7 saat önceDÜNYA
7 saat önceGENEL
7 saat öncePOLİTİKA
7 saat önceYAZILAR
7 saat önceYAZILAR
7 saat önce