Tüketici Hakları Derneği, son dönemde yaşanan ürün iade sorunlarına dikkat çekiyor. Firmaların iade işlemlerinde son fiyat yerine fişteki fiyatı baz alması, tüketicilerin mağduriyet yaşamasına neden oluyor. Dernek yetkilileri, bu durumun tüketicilerin ekonomik çıkarlarının korunması ve zararların tanzim hakkının ihlali olduğunu belirtiyor.
Tüketici Hakları Derneği Başkanı Ergün Kılıç, yapılan değerlendirmede, tüketicilerin özellikle elektronik ürünlerde karşılaştığı sorunlara vurgu yapıyor. Ayıplı ürünlerin iadesi konusunda yaşanan sıkıntıların arttığını ifade ediyor. Özellikle telefonda görüntü kaybı, ses sorunları ve işlevsellik problemleri gibi ayıpların tüketicileri mağdur ettiğini belirtiyor.
Kılıç, tüketicilerin genellikle bu tür sorunlarla karşılaştıklarında hakem heyetlerine başvurduklarını aktarıyor. Ancak heyetlerin, iade işlemlerinde fatura bedeli ne ise onun iadesine karar verdiğini ifade ediyor. Bu nedenle tüketicilerin, ürün iade sürecinde yaşadıkları sorunları hakem heyetine bildirmesi gerektiğini vurguluyor.
Firmaların iade işlemlerinde fiyat farkı sorununu çözmeye yönelik adımlar atması gerektiğini belirten Kılıç, tüketicilerin haklarının korunması ve mağduriyetlerinin giderilmesi için daha etkili önlemler alınması gerektiğini ifade ediyor. Kılıç, bu konuda tüketicilere daha fazla bilgi ve rehberlik sağlanması gerektiğini belirtiyor.
KÖŞE YAZILARI
6 saat önceSPOR
15 saat önceSPOR
15 saat önceGENEL
15 saat önceGENEL
15 saat önceGENEL
15 saat önceGENEL
15 saat önce