Milli Eğitim Bakanlığı’nın 26 Nisan’da kamuoyuna açıkladığı yeni müfredat taslağı, tartışmaları da beraberinde getirdi. Taslağın askıya çıkarıldığı sürenin yetersizliği üzerine TÜSİAD ve TÜRKONFED’den önemli açıklamalar geldi.
TÜRKONFED, 10 yılda hazırlanan müfredat taslağının bir hafta gibi kısa bir sürede incelenmesinin mümkün olmadığını belirterek, değişimin toplumsal uzlaşı temelinde, katılımcı bir zeminde gerçekleşmesi gerektiğine dikkat çekti. Müfredatın, toplumsal yarara dönüşebilmesi için sürenin uzatılması talep edilirken, eğitim ve iş dünyasının bir araya gelerek istişare ve uzlaşı sağlamasının önemi vurgulandı.
TÜSİAD ise “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” başlıklı müfredatın, çağdaş bir eğitimin gerekliliklerini ne kadar karşıladığının kapsamlı bir şekilde tartışılması gerektiğini ifade etti. Bilimi esas alan, farklılıklara duyarlı bir müfredatın önemine vurgu yapılırken, farklı görüşlerin sürece dahil edilmesi gerektiği ve müfredatın daha fazla zamana yayılan bir geri bildirim sürecine tabi tutulması gerektiği belirtildi. Açıklamada, müfredatın katılımcılığı ve uzlaşmayı artıracağına dikkat çekildi.
Öte yandan TÜRKONFED’in müfredat eleştirileri arasında, taslağın dışında kalan derslerin ele alınmaması ve yabancı dil öğrenimi gibi önemli konulara ilişkin açıklığın sağlanmamış olması öne çıktı. Ayrıca, müfredattan çıkarılan veya değiştirilen konuların çocukların eğitimini nasıl etkileyeceğine dair belirsizliklerin giderilmesi ve değişikliklerin sadece müfredatla sınırlı kalmayıp eğitime erişim hakkı ve fırsat eşitliği gibi temel konuların da ele alınması gerektiği vurgulandı.
GENEL
Az önceGENEL
Az önceGENEL
Az önceGENEL
Az önceGENEL
Az önceGENEL
Az önceGENEL
Az önceTercüman Gazetesi Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.