Tüketici Hakları Derneği: Kredi Kartı Komisyonlarına Karşı Mücadele Başlıyor

Tüketici Hakları Derneği: Kredi Kartı Komisyonlarına Karşı Mücadele Başlıyor

Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Ergün Kılıç, kredi kartlarından alınan komisyonlara ilişkin artan şikayetlere dikkat çekti. Bankaların pos cihazı kullanan işletmelere uyguladığı komisyon oranlarının yükselmesi ve bu artışın tüketicilere yansıtılmasıyla ilgili endişelerini dile getirdi. Kılıç, bu durumun yasal olmadığını vurgulayarak, tüketicilerin haklarını savunacaklarını ve komisyon sorununa karşı mücadele edeceklerini belirtti.

ABONE OL
25 Mart 2024 19:52
Tüketici Hakları Derneği: Kredi Kartı Komisyonlarına Karşı Mücadele Başlıyor
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Ergün Kılıç, son dönemde kredi kartlarından alınan komisyonlara ilişkin artan şikayetlere dikkat çekti. Kılıç, Banka Kartları ve Kredi Kartları Hakkında Yönetmelik kapsamında kredi kartlarının kullanımının belirlendiğini hatırlatarak, bankaların pos cihazı kullanan işletmelere uyguladığı komisyon oranlarının arttığını ifade etti.

Kılıç, bu komisyon artışının bazı işletmeler tarafından tüketicilere yansıtılmaya başlandığını belirterek, bunun yasal olmadığını vurguladı. Tüketicilerin komisyon ödemek zorunda olmadığını ve bu durumun tüketici haklarını ihlal ettiğini dile getirdi.

Kredi kartlarında yaşanan komisyon sorununun zaman zaman tüketiciler ile işletmeler arasında gerginliğe neden olduğunu söyleyen Kılıç, bazı işletmelerin kredi kartı kullanımını engellediğini veya “Kredi kartı geçersizdir” ibaresi astığını belirtti.

Kılıç, banka ile işletme arasındaki komisyon ücretinin tüketicilere yansıtılmasının mağduriyete neden olduğunu ve tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını değiştirdiğini ifade etti. Bazı tüketicilerin komisyon ödememek için alternatif ödeme yöntemlerine başvurduğunu ve bu durumun vergi kaybına yol açtığını belirtti.

Tüketici Hakları Derneği olarak komisyon sorununa karşı mücadele edeceklerini ve tüketicilerin haklarını savunacaklarını vurgulayan Kılıç, işletmeleri tespit ederek yasal yollara başvuracaklarını ve tüketicilerin mağduriyetini gidermek için ellerinden geleni yapacaklarını söyledi. Kılıç, tüketicileri haklarını bilmeye ve ihlalleri derneğe bildirmeye çağırdı.

    En az 10 karakter gerekli
    Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.


    HIZLI YORUM YAP