2024’ün ilk üç ayında Türkiye’de yapılan kredi kartı harcamalarının üçte biri gıda, market, alışveriş merkezleri (AVM) ve akaryakıt gruplarına yönelik oldu. Bankalararası Kart Merkezi’nin (BKM) verilerine göre, bu dönemde market ve AVM’de kredi kartı ile yapılan harcamalar geçen yıla göre yüzde 116.20 artarak 432 milyar 529 milyon 770 bin TL’ye ulaştı. Akaryakıt alımlarında ise yüzde 142.05’lik bir artış yaşandı ve harcamalar 166 milyar 354 milyon 530 bin TL’ye çıktı.
Gıda enflasyonu ve lokantalardaki fiyat artışlarıyla birlikte, yemek harcamalarında da dikkate değer bir artış yaşandı. 2024’ün ilk üç ayında, kredi kartıyla yapılan yemek harcamalarındaki artış yüzde 143.89’a ulaşarak 116 milyar 735 milyon 380 bin TL’ye yükseldi. Aynı dönemde çeşitli gıda harcamaları için kredi kartıyla yapılan ödemelerde ise yüzde 131.36’lık bir artış kaydedilerek 179 milyar 366 milyon 290 bin TL harcandı.
Bu dört gruptaki harcamalar, toplam kredi kartı harcamalarının yaklaşık üçte birini oluşturdu. Toplam 2.6 trilyon liralık kredi kartı harcamalarının 894.9 milyar lirası bu gruplardan yapıldı. Geçen yılın aynı döneminde ise kredi kartıyla yapılan toplam harcama tutarı 1.1 trilyon lira idi.
Tüketici fiyatlarını etkileyen ana harcama grupları içinde gıda ve alkolsüz içecekler, nisan ayında en yüksek ağırlığı oluşturdu. Türkiye İstatistik Kurumu’nun verilerine göre, nisan ayında yıllık tüketici enflasyonu yüzde 69.80’e yükseldi. En yüksek harcama grupları arasında gıda ve alkolsüz içecekler, ulaştırma, konut, lokanta ve oteller, ev eşyası ile giyim ve ayakkabı yer aldı.
GENEL
Az önceGENEL
Az önceGENEL
Az önceGENEL
Az önceGENEL
Az önceGENEL
Az önceGENEL
Az önceTercüman Gazetesi Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.